Csoportjaink

Csoportszobánk szép, világos, tele van jobbnál jobb játékkal, és a gyerekek kreativitását serkentő anyagokkal és eszközökkel.

Köszöntünk Benneteket, Kicsik és Nagyok!

Az új építésű „Pöttyös ovi” Maci csoportja a mi „barlangunk”!

Csoportszobánk szép, világos, tele van jobbnál jobb játékkal, és a gyerekek kreativitását serkentő anyagokkal és eszközökkel.

Erika nénivel igyekszünk a heti- és napirendünk kialakításával szeretetteljes, biztonságot nyújtó, családias légkört kialakítani.

Célunk, hogy szeretettel, megértő pedagógusi attitűddel megkönnyítsük a gyermekek számára az óvodai életbe való beilleszkedést, megszerettessük velük az óvodát, és a csoportból igazi közösséget varázsoljunk. Munkánkat segíti a „csupaszív” dadus nénink Andi néni, és a kedves, figyelmes, szakképzett pedagógiai asszisztenseink, Kitti néni és Dóri néni.

Napjainkat főleg a játék teszi ki. Sok játékos tevékenységgel, mozgással, zenével, dalos játékkal, verssel, mesével színesítjük az óvodai mindennapokat.

A gyermekeknek játék közben különböző tevékenységeket kínálunk, hogy ismereteiket, tapasztalataik útján bővíthessék.

Minden macinak rengeteg mozgásra van szüksége, ezért télen-nyáron sokat tartózkodunk a friss levegőn, szaladgálunk, biciklizünk, mászókázunk, homokozunk udvarrészünkön.

Sok időt fordítunk arra, hogy már a kicsik is megismerjék néphagyományainkat, jeles napjainkat a népi élet tevékenységein keresztül. Munkánkat a „Ne felejts” Hagyományőrző pedagógiai programunk alapján látjuk el.

Elhivatottak vagyunk környezetünk védelméért, csatlakoztunk a „Zöld ovi” programhoz.

Az egészséges életmód kialakítása is fontos számunkra, ebben nagy támogatást kapunk a szülőktől: friss gyümölccsel, zöldséggel látnak el bennünket a gyümölcsnapokon.

Arra törekszünk, hogy a gyermekek pozitív élményekkel, tapasztalatokkal gazdagodjanak az óvodai élet folyamán.

Sok érdekes program, jeles nap, számos esemény vár ránk, míg kijárjuk az óvodát!

Szeretettel várunk Benneteket!

Erika néni és Dorka néni

Mottónk:

Óvodapedagógusok:
Varga Erika, Balogh Dorka
Dajka:
Pongráczné Lak Andrea
Pedagógiai asszisztensek:
Varga Dóra, Juhász-Kurek Kitti Judit, Kardos Erika

A Nyuszi csoportba jelenleg 25-en járunk, mi már nagycsoportosok vagyunk. Az óvó nénik, Ági néni és Petra néni foglalkozik velünk, nagy szeretettel, kitartással és türelemmel. Munkájukat szorgos odaadással segíti Edit dadus néni is, aki ezek mellett figyel arra is, hogy minden nap rend és tisztaság fogadjon bennünket. Döntéseiket mindig közös megbeszélés előzi meg, észrevételeiket, meglátásaikat mindig megosztják egymással. A már jól bevált gyakorlatot az új módszerekkel ötvözik, így éljük mindennapjainkat.

Az óvó nénik fontosnak tartják, hogy jól érezzük magunkat, és hogy örömmel vegyünk részt a különféle tevékenységekben. Tágas és hangulatosan díszített csoportszobát biztosítanak nekünk, és megfelelő eszközöket, helyet a különböző játékokhoz, hiszen ez a mi legfőbb elfoglaltságunk, „munkánk” az óvodában. Csoportszobánkban nagyon jól feltaláljuk magunkat, mert számos lehetőséget rejt, a különböző játékformák mellett még a meghitt elvonulásra, csöndes könyvnézegetésre egy mesesarok is rendelkezésünkre áll.

Szeretünk énekelni, verselni, mesélni, mondókázni, amelyeket mozgással kísérünk. Szívesen veszünk részt sétákon, ahol nevünknek eleget téve fürgék vagyunk, akárcsak egy kis nyúl. A csoportunkban a néphagyományok ápolása fontos feladat, ennek köszönhetően számos programon veszünk részt.

Az óvó nénik, és dadus néni sokat fáradoznak azon, hogy nekünk egy érzelmileg biztonságos légkört teremtsenek, ahol jól érezhetjük magunkat, és figyelnek arra is, hogy minden gyerek külön személyiség, és mindnyájunkat önmagunkhoz képest fogadnak el, és fejlesztenek.

Törekszenek arra, hogy a családokkal, szülőkkel jó kapcsolatot alakítsanak ki az együttnevelés megvalósítása érdekében. Ezáltal kiegyensúlyozott, felszabadult, kreatív, őszinte és boldog gyermekeket nevelnek, és mi ennek köszönhetően talpraesetten meg tudjuk oldani a mindennapi élet nehézségeit.

Óvodapedagógusok:
Németh Ágota, Pongrácz Petra
Dajka:
Szénásiné Cziráki Edit

 „Foglalkozzunk meleg, sugárzó szeretettel, a gyermekekkel, s akkor ők csodára képesek.” 

Csiga-biga csoportba minden reggel vidám, mosolygós kisgyerekek érkeznek, hisz törekszünk a családias, barátságos légkör kialakítására, hogy a gyermekek jól érezzék magukat az óvodában.
Nevünkkel ellentétben mi fürgék vagyunk, szeretünk sokat mozogni, sétálni és kirándulni, hogy felfedezzük a környezetet. Szívesen énekelünk, táncolunk, kipróbálunk sok-sok kézműves technikát, szeretünk meséket hallgatni, de legfőképp játszani szeretünk.
A csoportszobában a gyermekeket életkoruknak és érdeklődési körüknek megfelelő könyvek, játékok várják. Amennyiben az időjárás engedi, sokat tartózkodunk a szabadban, ahol mászóka, libikóka, csúszda, homokozó, babaház csábítja játékra és mozgásra a kis „csiga-bigákat” az árnyas fák alatt. Minden nap fogyasztunk friss gyümölcsöt, hogy erősek és egészségesek legyünk.
A jeles napokra, ünnepekre való készülődés során erősödik a „mi csoportunk” tudata, az összetartozás érzése.
Büszkék vagyunk arra is, hogy csoportunkban jól működik az integráció. Óvodásaink már kiskorban megtanulják a másság elfogadását, a törődést, a támogatást, a segítség adását.
Mindebben segítségünkre van Dóri néni és Ica néni is.

Óvodapedagógusok:
Kahler-Kólinger Tünde, Meles Erika
Dajka:
Schmid Ilona
Pedagógiai asszisztens:
Juhász-Kurek Kitti, Varga Dóra

Szeretettel köszöntünk minden Kedves Érdeklődőt!

A Tengelice csoportba vegyes életkorú gyerekek járnak. Szeretetteljes, elfogadó légkört teremtünk, ahol mindenki jókedvűen és tevékenyen töltheti óvodás éveit és szerezhet maradandó tapasztalatokat és tudást, amelyre bátran építhet iskolás és még felnőtt korában is.

Barátságos, tágas, világos és praktikusan berendezett csoportszobánk tartalmas játékra csábít minden kisgyerekeket nap, mint nap. A babaszoba, a babakonyha, az alkotósarok, a zenesarok, az élősarok, a játszószőnyegek, a gyermekek testméreteihez alkalmazkodó bútorok, a nyitott polcokon elhelyezett, bármikor hozzáférhető játékszerek, könyvek, barkácseszközök, ritmushangszerek mind-mind az önálló, elmélyült játék kialakulását segítik.

Óvodai életünk az néphagyományőrző jeles napok köré szerveződik. Ezeket az ünnepeket-ha tehetjük-, a szülőkkel együtt éljük meg, ezzel is erősítve a családi és az óvodai nevelés összhangját.

Az óvó nénik és a dadus nénink az esztétikus és tiszta környezetet könnyen befogadható, értékes tartalommal töltik meg. Hiszünk abban, hogy ebben a korban a művészetek eszközeivel lehet legjobban fejleszteni a gyerekeket. A csoporthoz tartozó gyerekek és felnőttek is egyaránt szeretik a meséket, verseket, amelyeket nem csak meghallgatunk, hanem szívesen dramatizálunk és bábokkal is életre keltjük őket. A népmesék mellett a kortárs magyar gyermekirodalomból is szívesen válogatunk a gyermekek ízlésformálásához műmeséket.

Gyermekeink nagy képzelőerővel rendelkeznek, szívesen játszanak szerepjátékokat és együttműködést megkívánó építőjátékokat is. Konfliktus esetén arra tanítjuk őket, hogy ne ösztönből cselekedjenek, hanem gondolkodjanak és beszéljék meg az érzéseiket, kívánságaikat.

Nagy hangsúlyt fektetünk a vizuális ábrázolás technikáinak megismertetésére, és elegendő időt biztosítunk a gyerekek számára a próbálkozásokhoz, hogy végül valóban egyedi, szép munkák kerülhessenek ki a kezeik alól. Segítünk nekik meglátni a szépet, rácsodálkozni az alkotás örömére.

A gyerekek nagyon szeretnek mozogni, ez lételemük, ezért nagyon sok időt töltünk a szabadban szabad játékkal, mozgással, futkározással, biciklizéssel és jó időben homokozással. A kötött tornatermi mozgásfoglalkozás is minden gyermek számára egy várva-várt örömforrás, hiszen változatos eszközökkel, változatos mozgásformákat sajátítanak el, mindezt játéknak megélve.

Szeretjük a zenét, a népzenét és gyakran táncra is perdül a csoport. A ritmushangszereken túl több dallamhangszerrel is megismertetjük a gyerekeket.

A Tengelice csoport kreatív, egymást segítő, szeretni tudó és boldog emberpalánták csapata olyan óvó nénikkel, akik odafigyelő szeretettel terelgetik a gyerekeket a személyiségfejlődésük során egyéni bánásmódot alkalmazva, azért, hogy mikor elérik az iskolaérettséget, egészséges önbizalommal kezdjenek neki az iskolai sikertörténetüknek.


 Óvodapedagógusok:
Krasznainé Geréb Edina, Dr. Vörös Zoltánné (Betti néni)
Dajka:
Hózler Károlyné (Csilla néni)
Pedagógiai asszisztens

Varga Dóra, Balogh Dorka

Ha kedvesen bánnak veled, kedvessé válsz, ha érzékenyen bánnak veled, empatikus leszel, ha őszintén bánnak veled, őszinte leszel” /Steve Biddulph/

Szeretettel köszöntünk minden Kedves Érdeklődőt!

Szeretetteljes, elfogadó légkört teremtünk, ahol a gyermeki személyiség
kibontakoztatásának elősegítésére törekszünk. Számunkra meghatározó, hogy
minden gyermek jókedvűen és tevékenyen tölthesse óvodás éveit és szerezhessen
maradandó tapasztalatokat és tudást, amelyre bátran építhet a jövőben is.
Szeretetteljes, elfogadó légkört teremtünk, ahol a gyermeki személyiség
kibontakoztatásának elősegítésére törekszünk. Számunkra meghatározó, hogy
minden gyermek jókedvűen és tevékenyen tölthesse óvodás éveit és szerezhessen
maradandó tapasztalatokat és tudás
A katica csoportot az óvónénik és dadus néni kreatív munkájának köszönhetően
olyan csoportszobát hoztak létre, ahol a kis katicák úgy lelkileg, mint testileg a
legjobban érezhetik magunkat a nap minden pillanatában. A kézzel festett
évszakfával, mosolygós bagollyal, az álom őrző tündérrel és kuckósított sarkokkal
ellátott tágas csoportszoba tartalmas játékra csábítja a gyermekeket. Az évszakfánk
sok lehetőséget nyújt mindenféle játék és a játékos tanulás során. Használjuk a
mesék által, valamint a környezeti nevelés terén is. Néphagyományőrző
programunkat követve törekszünk a csoportszobát természetes anyagokkal díszíteni
a gyermekekkel közösen. A babaszoba, a babakonyha, a mesesarok az alkotó sarok
és a játszószőnyegek, a gyermekek testméreteihez alkalmazkodó bútorok, a nyitott
polcokon elhelyezett, bármikor hozzáférhető játékszerek mind az elmélyült játék
elősegítését szolgálják.
Óvodai életünk az néphagyományőrző jeles napok köré szerveződik. Ezeket az
ünnepeket-ha tehetjük-, a szülőkkel együtt éljük meg, ezzel is erősítve a családi és az
óvodai nevelés összhangját.

Mivel a játék az óvodáskorúgyermek legfontosabb és legfejlesztőbb tevékenysége így
nevelésünk leghatékonyabb eszköze is. A szabad játék zavartalan működéséhez
igazodik fejlesztő tevékenységünk. Elősegítjük a gyermekek közötti játékkapcsolatok
kialakulását, ami által egy összetartó közösséget kovácsolunk.
Szeretjük a mondókákat, melyeket többnyire mozgásokkal, ritmus mozdulatokkal
kötünk össze, ezáltal érzelmi-érzéki élményeket nyújthatunk. A mese kiemelt
szerepet kap a mindennapokban. A népmeséket, klasszikus és kortárs műveket a
lehető legtöbb módon elevenítjük meg a gyermekek szemléletmódjának világképének
kialakításához. Az élőszavas mesemondáson túl élünk a bábozás, papírszínház,
dramatizálás és a különböző mesei eszközök felhasználásával is.
Szeretünk énekelni és dalainkat különböző mozgásformákkal, tánccal összekötni. Az
élményt nyújtó közös éneklések által felfedeztetjük a ritmus, a mozgás szépségét, az
anyanyelv kialakulását. A felszabadult éneklés a páros és egyéni tánc hatásának
köszönhetően az összetartozás élményét is megerősítjük. A zenei nevelés terén a
gyermekek bátran veszik igénybe a hangszerek alkalmazását.
Az ábrázoló tevékenységekre az egész nap folyamán a gyermekek által használt
eszközöket biztosítjuk. Hangsúlyt fektetünk a természetes anyagokkal való
kreatívkodáshoz. Teret engedünk önkifejező törekvéseiknek, melyhez biztosítjuk a
kellő időt. Felfedeztetjük a szépet az igényességet. Munkájuk szépségét a faliújságon
megcsodálhatják.
Sokszínű, változatos és örömteli gyakorlási formákkal, játékokkal támogatjuk
mozgásuk kielégítését és mozgáskoordinációjuk fejlesztését. Mozgásigényük
kielégítését mind a csoportszobában, tornaszobában és az udvaron egyaránt
megtesszük. Az udvar adta lehetőségeket kihasználjuk még télen is a megfelelő
eszközöket biztosítva a szabad levegőn való mozgások alkalmazásához.
A gyermekek érdeklődésére, kíváncsiságára építve fontosnak tartjuk a közvetlen
megtapasztalás lehetőségének kihasználását. Mindent, amit a szabadban fellelünk
legyen az pók, bogár, csiga, béka, növény megvizsgáljuk. Felfedeztetjük a környezet
szépségét, mely során pozitív érzelmi viszony alakul ki a gyermek és természet
között. Az állatok szeretetére, gondozására nevelünk. A fenntartható környezet
jegyében újrahasznosítunk, szelektíven gyűjtjük a szemetet és odafigyelünk
környezetünk tisztaságára. Megtanuljuk a csapok elzárását, hogy gátat szabjunk a
vízpazarlásnak és lekapcsoljuk a villanyt, ha már nincs rá szükségünk.
A katica csoport az embert, állatot és környezetét tisztelni és szeretni tudó
gyermekek közössége, melyben az óvónénik és dadus néni féltő, óvó gondoskodása
és szeretete vezeti a gyermekeket az iskola kapuja elé, hogy kezüket elengedve
magabiztos léptekkel lépjék át azt.


Óvodapedagógusok:
Molnár Gáborné (Bea néni), Balázsi Enikő

Dajka:
Karliné Panyi Ildikó
Pedagógiai asszisztensek:
Juhász-Kurek Kitti judit, Varga Dóra